lördag 29 september 2012

Helmers doptårtor

Här kommer doptårtorna som jag gjorde till min systerson Helmer!
Först ut har vi en stor leksakslåda, fylld med en massa söta figurer som jag modellerat i sockerpasta.
Tårtbrickan har jag klätt med sockerpasta , som jag gjort trämönster i.



Sen har vi den här underbart söta och mysiga nallen!
Skulpterad i en supergod chokladkaka och spritsad med en himmelskt god päronkräm.
Han var väldigt tidskrävande att göra, och det var dessutom väldigt varmt denna dagen.
Pälsen är spritsad med en liten tyll med en massa små hål, så att man kan få fram den härliga pälsen.

Den här fina nalletårtan tävlar jag med  i en tårttävling på internet.
Så om ni gillar min tårta så blir jag superglad för en liten röst!!

 Vår  äldsta dotter Mikaela är gudmor till lille Helmer, och se bara så fina de är båda två !

Här kan se hur stora tårtorna  är. Svårt att förstå när man bara ser en bild på tårtan annars.
Dem var superstora, och jag orkade knappt bära dem.
                           

                                                      Stackars lilla nallen, blir uppäten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar