söndag 12 maj 2013

Bröllopstårta med datorer

För ett tag sedan så gifte sig några vänner till oss.
Och jag fick den stora äran att göra bröllopstårtan.
Bröllopet skulle gå i rött och vitt, och de ville ha en enkel tårta, 
men ändå ingen traditionell. 
De träffades på internet och ville gärna ha någon anknytning till det.
Så jag kom på att man kunde göra caketoppern som ett brudpar med datorer.
Så det fick det bli. Men när vi satt i kyrkan så såg jag att brudgummen hade en röd fluga.
En sådan tur att man hade lite extra verktyg, och marsipan mm  med sig. 
Så när vi kom till festlokalen så smet jag ut i köket och knåpade ihop en röd fluga,
och bytte ut den mot den svarta :)  
Rosorna är gjorda i marsipan och caketoppern är gjord i sugarpatse.





Här är det fina brudparet .
Tack för att jag fick äran att göra er bröllopstårta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar