tisdag 10 september 2013

3D Nalle med filt

Den här nallen har ni sett innan. Den gjorde jag på en kurs jag hade här i butiken,
i början på året. Den är skulpterad av chokladkaka och spacklad med chokladsmörkräm,
och täckt med sugarpaste. Huvudet är gjort i rice crispies. Den har sedan stått som prydnad
här i min butik....men eftersom det är riktig kaka inuti så håller de ju inte så länge. Så den 
började att sjunka ihop och spricka en del nu. Så jag hade tänkt att slänga den, men så skulle jag just 
skylta om i mitt skyltfönster och där skulle jag ha babytema, och tyckte det hade varit jättefint
att ha med den där. Så jag gjorde en liten filt som jag täckte alla sprickorna med, så 
den söta nallen skulle kunna hänga med ett tag till :) 
Så nu sitter han i mitt skyltfönster och ser så nöjd ut :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar