måndag 6 januari 2014

Cookie Dough Dumle Dessert

Oh my ....soooo Goood !!!!!!

Detta är absolut en av mina favorit desserter !
Synd bara att jag inte fick något bra foto på den.
Men det betyder ju att jag snart måste göra den igen, så jag kan ta ett bättre foto hi hi.
Fast nästa gång så ska jag använda lite större och lägre skålar att baka dem i.


Här kommer receptet !
ca 10-14 st beroende på storlek på skål.

Sätt ugnen på 175grader

225 g smör, rumsvarmt
170g socker
150g farinsocker
2 stora ägg
2,5tsk vaniljsocker
290g mjöl
1tsk natron
200g dumlekolor klippta i mindre bitar.
200g chokladknappar

Vaniljglass och hallon

Gör så här:

Rör smör, socker och farinsocker fluffigt.
Tillsätt äggen ett i taget och rör om.
Blanda vetemjöl, vaniljsocker och natron väl.
Tillsätt mjölblandningen och rör tills allt är väl blandat.
Rör ner dumlekolorna och chokladknapparna i smeten.
Klicka ut smeten i dina skålar, och grädda mitt i ugnen ca15-16 min. 
Tiden varierar från ugn till ugn så prova dig fram. De ska vara lite kladdiga inuti.
Serveras varma med en skopa vaniljglass och lite hallon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar