tisdag 25 februari 2014

Pirat Dessertbord - Pirate Desserttable

I helgen fyllde min systerson Helmer 2 år, och han skulle ha piratkalas.
Jag fick så klart den stora äran att göra ett dessertbord på temat pirat.
Oj, oj , oj,  så många ideer som ploppade upp !  Man kan surfa runt på 
nätet i mååånga timmar.  Men till sist fick jag klart min lista på allt jag ville ha med.
Så låt er inspireras !




Här har vi tårtan med ljusa bottnar och fylld med choklad och päronmousse. Lock i sugarpaste på nedersta våningen, och marängfrosting på den översta Alla dekorationer har ja gjort i sugarpaste. Tyckte det passade bra med en liten Helmer Pirat överst på tårtan. 




Bountykrokar- Bountykulor doppade i choklad och dekorerade med en krok gjord i flowerpaste och målad med ätbar silverfärg.

Mariekex Cakepops - Mariekex dekorerade med sugarpaste, lite chokladsmörkräm , och en pinne i mellan två kex.  En cellofanpåse och ett band runt gör det lilla extra.  Sen har jag fyllt en kista med socker och och satt ner kak-klubborna där. 

Piratchoklad - Choklad som jag gjort nya etiketter på. 

Minicupcakes med marängfrosting och en liten chokladguldpeng. 


Fruktskepp och melonskepp.  Chokladbollar som kanonkulor...som jag glömde att sätta ner svärd i.
Ja, ja, man kan ju inte komma ihåg allt. Vek ihop en liten pappersskattkista som jag fyllde med popcorn.

Mördegskakor som skepp, dekorerade med chokladsockerpasta och vaniljsockerpasta.

Äppeldricka, som jag klätt om  med egna etiketter. Vek papperspiratskepp som 
jag fyllde med små salta fiskar.

Första gången jag gör ett melonskepp, och det var riktigt roligt. Hittade lite ideer på nätet,
och gjorde min egen variant, och dekorerade med lite piratflaggor och papperssegel.



Här har vi mosters lilla charmtroll som pirat. Brownies dekorerade som skattkistor med kristyr.
Dekorerade russinaskar och färdigköpta chokladkakor med ett skepp på.

Ett stort tack till min syster och hennes familj för att jag äntligen fick göra mitt piratdessertbord.





















2 kommentarer:

  1. herregud vilket jobb! Heeelt fantastiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Men vilket jobb du lagt ner, så himla fint. Hoppas piraten var nöjd!

    SvaraRadera